Vechtstreek + Venen

Daltonschool De Windroos maakt sinds 1 januari 2024 deel uit van Vechtstreek + Venen. Ontdek de verenigde kracht van de recente fusie tussen KPO Antonius en Vechtstreek + Venen op de website van  Vechtstreek en Venen: https://www.vechtstreekenvenen.nl Samen bouwen we aan een toekomst vol groei en kansen voor elke leerling.

Vechtstreek + Venen is een christelijke onderwijsorganisatie met 21 basisscholen in de gemeenten Stichtse Vecht, De Ronde Venen en De Bilt.We bieden onderwijs aan kinderen in de leeftijd van vier tot twaalf jaar.

Elk kind kan bij Vechtstreek + Venen groeien en leren op haar of zijn eigen manier en tempo. We richten ons daarbij niet uitsluitend op cognitieve vaardigheden: het onderwijs binnen Vechtstreek + Venen is breed. Wij dragen zorg voor de ontwikkeling van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Eigenaarschap en een veilig klimaat staan daarbij centraal, zowel voor onze leerlingen als voor onze medewerkers.

Op onze scholen vinden we het belangrijk dat iedereen zich prettig voelt en met elkaar in verbinding staat. Onze leerlingen krijgen de ruimte om te ontdekken, om te vallen, te botsen, op te staan en vriendschap te sluiten. Hoe groot of klein ze ook zijn.

Onderwijs is de kern van Vechtstreek + Venen. Daarom zetten wij in op effectieve vormen van goed onderwijs en geven we ruimte aan de ontwikkeling en realisatie van innovatieve onderwijsconcepten. Binnen Vechtstreek + Venen is iedereen dan ook in ontwikkeling. Onze grondhouding daarbij is samenwerken en denken in mogelijkheden.